Skip to content
Menu

Online marketingstrategie

Bijna elke ondernemer of organisatie heeft tegenwoordig een website, maar voor sommigen doet de website eigenlijk niks, terwijl anderen hun bedrijf snel zien groeien vanuit hun website. Waar ligt dat aan? ZaanMarkteting helpt je bij het ontwikkelen en uitwerken van je online marketingstrategie in een plan, waarmee je je groei kan versnellen.

Online marketingstrategie

Bijna elke ondernemer of organisatie heeft tegenwoordig een website, maar voor sommigen doet de website eigenlijk niks, terwijl anderen hun bedrijf snel zien groeien vanuit hun website. Waar ligt dat aan? ZaanMarkteting helpt je bij het ontwikkelen en uitwerken van je online marketingstrategie in een plan, waarmee je je groei kan versnellen.

hoe gaat dat in z’n werk?

Online Marketingstrategie

1. Strategie gesprek

ZaanMarketing neemt je case helemaal door, stelt kritische vragen en vervolgens bepalen we samen haalbare doelen, ambities en een tijdspad.

 
Online Marketingstrategie

2. Interne analyse

ZaanMarketing gaat met jouw input aan de slag, voegt daar de eigen ervaring en marktkennis aan toe en werkt alles uit in een hapklaar plan om je doelen te bereiken.

Online Marketingstrategie

3. Opleveren strategieplan

We maken nogmaals een afspraak om de nieuwe online marketingstrategie te presenteren, met je doorlopen en de concrete stappen verder kunnen bespreken.

Waar wordt zoal rekening mee gehouden?

Het ontwerpen en uitschrijven van een gedegen online marketingstrategie zorgt ervoor dat je de juiste beslissingen kunt nemen. Deze beslissingen zijn gebaseerd op de doelstellingen van jouw bedrijf of organisatie maar vooral ook de behoeftes van je klanten. ZaanMarketing gebruikt  bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:

  • Wat doet je concurrentie, in welke kanalen? In sommige branches is Adwords bijvoorbeeld een goede oplossing, maar voor sommigen veel te duur.
  • Welke kanalen zijn interessant, waar zitten je doelgroepen?
  • De behoeftes van je klant en het herkennen van je doelgroepen. Als jij je klantreis in kaart hebt, kun je ook veel preciezer de juiste informatie bieden.
  • Het beschikbare budget. Want uiteindelijk kunnen we wel van alles bedenken, maar je moet het wel kunnen financieren.
  • Wat is de tone-of-voice? Op welke manier spreek jij je doelgroep aan?
  • De kwaliteit van de beschikbare content. Moeten we een externe tekstschrijver inschakelen, of wellicht een fotograaf?
  • Hoe nuttig is social media marketing voor jouw organisatie? En op welke manier moeten we dat dan inzetten?
  • Welk rendement mag je verwachten? Hoe gaan we dat meten en op welke manier kunnen we bijsturen?
  • Het belang van kwalitatieve afbeeldingen en hoe die in een passende stijl te krijgen. Mensen zijn tegenwoordig zeer visueel van aard.
  • De zin of onzin van videocontent voor jouw organisatie. Wel of niet Youtube of Instagram video en wat moet daar dan in?

Heb je interesse in een online marketing strategie, of heb je nog vragen die je wil stellen? Neem dan even contact op, dan loop ik alles met je door.

Neem contact op

Wacht niet langer en neem vandaag nog actie. Je wilt toch geen winst meer laten liggen?…

Vul onderstaand formulier in en ZaanMarketing neemt z.s.m. contact met je op om je nieuwe website, webshop, online marketingstrategie of wordpress onderhoud te bespreken! Of klik op een van de icons om te bellen, een WhatsApp bericht te sturen of te mailen.